Sok sort tartalmazó cella szétvágása soronként külön cellába

2017. július 05. - Office Guru

A mai poszt nem lesz túl hosszú, hiszen egyrészt maga a kérdés is eléggé rövid (bár életszerű), másrészt a megoldás is mindössze néhány kattintás - ettől függetlenül remélhetőleg ez az írás segítség lesz néhány Olvasónak. Adott tehát az alábbi cella:

hola1.JPGMilyen módon érjük el azt, hogy az egy cellában, egymás alatt sortöréssel felsorolt értékek külön cellákban jelenjenek meg egymás alatt?

Első lépésként menjünk a Ribbonünk data füle alatt található Data Tools szekcióba, ahonnan hívjuk meg a Text to Columns funkciót:

hola2.JPGAz első ablakban válasszuk a Delimited opciót:

hola3.JPGÉs a második lépést meghatározó ablakban jön az egész művelet kulcsa, az elválasztók (Delimiters) típusai közül válasszuk az Other típust, majd az üres mezőbe kattintás után nyomjunk egy CTRL+J-t. Miért pont CTRL+J-t? Mert az ASCII karaktercsomagban a sortörés a tízes karakter, aminek az ASCII control kódja a CTRL+J, tehát nagyjából azt adtuk be a Text to Columns funkciónak, hogy a sortöréseknél vágja szét a cella tartalmát:

hola4.JPGÉs ezután már szimplán csak végigkattintjuk a hátralévő lépéseket és már látjuk is az eredményt:

hola5.JPGEzután már csak egyetlen lépés van hátra, méghozzá az oszlopba rendezés. Ehhez először CTRL+C-vel másoljuk az egymás mellett elhelyezkedő cellákat a vágólapra, majd jobb egérgomb lenyomása után lépjünk a Paste Special menübe:

hola6.JPGItt már csak egy Transpose flaget kell betennünk és mehet is az OK:

hola7.JPGÉs íme, itt az eredmény, amit kerestünk:

hola8.JPG

A bejegyzés trackback címe:

http://officeguru.blog.hu/api/trackback/id/tr6912643883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

toportyánféreg 2017.07.05. 23:41:08

ha sokszor (értsd >1) kell ezt csinálni, érdemesebb egy notepad++ -t (a sima jegyzettömb nem jó) megnyitni, és abba beilleszteni az egy (1) cellát, majd (ctrl-a + ctrl-c) kimásolni, és vissza az excelbe (ctrl-v) már soronként

J. McClane 2017.07.07. 05:18:37

Erre valoban a notepad a joval egyszerubb megoldas. De persze lehet bonyolitani is.

Office Guru 2017.07.08. 07:16:19

@toportyánféreg: Ez így is van, csak nem mindenki ismeri, használja a Notepad ++ -t (sőt, bizonyos környezetekben le sem tölthető, fel sem másolható), ahogy pedig írtad is, a sima Notepad nem segítség.